دکتر مهشید مظفری

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل

رشته تحصیلی: دکترای حرفه‌ای داروسازی

 معرفی:

مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه در سال ۱۳۷2 متعاقب ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان تهران در سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و بدواً در ساختار معاونت درمان و دارو دانشگاه تشکیل و در فروردین سال ۱۳۸۵ با تشکیل حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه در ساختار اداری و اجرایی معاونت، با توجه به تعریف و ابلاغ ساختار( چارت) سازمانی تا کنون در حال ارائه خدمات می‌باشد.

رسالت:

با توجه به قوانین و مقررات مجری در حوزه اقلام دارویی (و مواد تحت کنترل، مخدر و روانگردان) فرآیند نظارت و رگولاتوری برشبکه توزیع رسمی و قانونی از مرحله توزیع (و نگهداشت و انبارش) تا عرضه (داروخانه) در حوزه نظارتی (جغرافیایی) معاونت غذا و دارو به عهده این مدیریت می‌باشد.

چشم انداز :

با توجه به رسالت مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل در دسترسی به هدف عالی"ارائه مطلوب، ایمن، تسهیل شده و بهینه خدمات دارویی به بیماران" در کلیه داروخانه‌های حوزه نظارتی اعم از خصوصی ،خیریه، وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی و یا مردم نهاد، بیمارستانی و درمانگاهی، نظارت مستمر و برنامه‌ریزی شده بر پایه اصول روز و نوین علمی در چهارچوب ضوابط و مقررات چشم انداز و هدف عالی مدیریت می‌باشد و در این راستا با بهره‌گیری از دانش و تجربه کارشناسان خبره امور دارویی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به ویژه در عرصه فناوری آمار و اطلاعات و اتکاء به ابزارهای دولت الکترونیک نسبت به انجام این مهم اقدام می گردد.

شرح وظایف مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد مخدر:

  1. -       اعمال نظارت و رگولاتوری مستمر ،موثر و کارآمد بر فعالیت‌ شرکت‌های سراسری پخش و توزیع دارو در داروخانه‌های حوزه نظارتی در چهارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی وزارت متبوع.
  2. -      پایش و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های سراسری پخش و توزیع دارو در خصوص نحوه نگهداشت،انبارش و توزیع بر اساس اصول روز علمی و فنی GDP و GSP و بررسی وضعیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت به منظور تحقق اهداف مورد انتظار در توزیع بهینه اقلام دارویی .
  3. -      نظارت بر امحاء پسماندهای شرکت های دارویی(شرکت های وارد کننده، تولید کننده و توزیع کننده)
  4. -      نظارت بر عملکرد کلیه داروخانه‌های حوزه نظارتی به منظور لزوم ارائه مطلوب، بهینه ، ایمن و تسهیل شده خدمات دارویی به کلیه بیماران و مراجعین به ویژه داروخانه‌های داخلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ( داروخانه‌های سرپایی بستری و اورژانس ).
  5. -      در راستای بندهای اشاره شده اخذ مدارک و مستندات از ذینفعان در شرکت‌های سراسری پخش دارو و تکمیل و ارسال به سازمان غذا و دارو به منظور تمدید پروانه فعالیت تاسیس و مسئولین فنی این واحدها و همچنین اخذ مدارک و مستندات از متقاضیان تاسیس و تصّدی مسئولیت فنی داروخانه‌ها به منظور تقدیم به نشست کمیسیون قانونی امور داروخانه‌های دانشگاه ، صدور و تمدید مجوز/پروانه تاسیس داروخانه، مسئولیت فنی داروخانه و...، مکاتبه با شرکتهای پخش و بیمه ها در خصوص برقراری/تمدید سهمیه دارویی و معرفی مسئولین فنی، صدور GLN برای داروخانه ها
  6. -      در این راستا برگزاری راس موعد نشست‌های کمیسیون قانونی داروخانه‌های دانشگاه ( -موضوع تبصره ۵ الحاقی به ماده ۲۰ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی ودارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی -)در خصوص موارد مرتبط و اجرای آیین نامه‌ها، ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط به عملکرد داروخانه‌ها .
  7. -      برنامه‌ریزی و اقدام به منظور تخصیص سهمیه اقلام دارویی خاص و تخصصّی (و یا مشمول اعمال سهمیه) به داروخانه‌های منتخب حوزه نظارتی و اطلاع رسانی لازم و اعمال نظارت بر عرضه متوازن و متناسب در حوزه جغرافیایی نظارتی
  8. -      پیگیری و اعلام موارد کمبود یا فقدان اقلام دارویی در سطح حوزه نظارتی به منظور تامین اقلام مورد نیاز (انعکاس به سازمان غذا و دارو و یا پیگیری از شرکت‌های سراسری پخش و توزیع دارو)
  9. -      رسیدگی به کلیه موارد شکایت افراد حقیقی و یا حقوقی از نحوه عملکرد شرکت‌های سراسری پخش و توزیع و داروخانه‌ها و ارسال موارد تخلف به مراجع ذیصلاح قضایی.
  10. -   همکاری و هماهنگی مستمر و کامل با کلیه بخش های ‌ خارج سازمانی اعم از مراجع محترم قضایی، انتظامی و نظارتی در زمینه رسیدگی به جرایم و موارد تخلف در حوزه تامین، نگهداشت و عرضه اقلام دارویی به ویژه مبارزه شدید و مستمر با قاچاق دارو و بررسی و اعلام نظر کارشناسی در خصوص ماهیت و شرایط مصرف و اعلام کمیت به منظور اعمال مجازات‌های قانونی
  11. -   تهیه و نگهداشت (انبارش) ، توزیع و نظارت بر مصرف اقلام دارویی مخدر در کلیه بیمارستان‌ها/مراکز درمانی، مراکز درمان سوءمصرف مواد و نیز عرضه و نظارت بر مصرف اقلام دارویی مخدر به بیماران مبتلا به اختلالات نئوپلاستیک و صعب العلاج بر اساس ضوابط .
  12. -   بررسی و تکمیل مدارک مربوط به مجوز فعالیت‌ شرکت‌های داروسازی در زمینه (واردات و تولید) دارو / ملزومات دارویی/ فرآورده‌های بیولوژیک - بررسی و تکمیل مدارک مربوط به موافقت اصولی احداث کارخانه‌های داروسازی در زمینه دارو / ملزومات دارویی- بررسی و تکمیل مدارک برای صدور پروانه مسئول فنی شرکت‌های داروسازی- بررسی و تکمیل مدارک اصلاح و تمدید پروانه مسئول فنی شرکت های داروسازی- نمونه برداری از فراورده‌های وارداتی و تولیدی دارو و ملزومات دارویی جهت ارسال به آزمایشگاه مرجع -بررسی و تکمیل مدارک برای صدور پروانه تاسیس کارخانه داروسازی
  13. -   تقلیب و فک پلمب الکل/استون شرکتهای درخواست کننده
  14. -   کارشناسی مناطق تحت پوشش دانشگاه از نظر نیاز به داروخانه
  15. -    نظارت بر ترخیص کالاهای پستی و همراه مسافر از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)
  16. -   صدور مجوز خروج دارو از کشور از طریق پست و یا گمرک فرودگاه(همراه مسافر)
  17. -   تکمیل مدارک بیماران متقاضی داروهای تک نسخه ای در سامانه متمرکز و ارسال به سازمان غذا و دارو
  18. -   اعلام موارد داروهای مورد فراخوان(Recall) و نظارت بر حسن انجام فراخوان در داروخانه‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های سراسری پخش و توزیع دارو
  19. -   ارائه پیشنهادات جهت تدوین و تنظیم آیین نامه‌ها و ضوابط و رفع ابهامات و ایرادات در ضوابط پیشنهادی به وزارت متبوع.

 

ارتباط با مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل:

تلفن تماس: 66977938 و 66418284       

 فکس: 66977640

آدرس پستی: تهران، انقلاب، خیابان قدس، ابتدای خیابان طالقانی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، طبقه سوم، مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل

 

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه