• تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 13:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 320
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به مناسبت روز جهانی غذا

جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد

همزمان با روز جهانی غذا جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن با هدف آگاهی و آشنایی والدین دانش آموزان دبستان دخترانه شهید حسین گزی صبح امروز 24 مهر 1402 در منطقه بهرام آباد اسلامشهر برگزار شد.

جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛مهندس زهرا کامرانی کارشناس تغذیه اداره نظارت و پایش فراورده های سلامت معاونت غذا و دارو در ابتدای این جلسه آموزشی گفت: شرط اصلی سالم زیستن، داشتن تغذیه صحیح است و تغذیه صحیح یعنی دریافت مقادیر کافی از همه موادمغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت در تمام طول عمر است.

وی افزود؛گروه نان و غلات، اصلی ترین منبع تامین انرژی هستند.توصیه می شود که از نوع سبوس دار انتخاب شوند، زیرا غلات سبوس نگرفته سرشار از فیبر  غذایی و منبع غنی ویتامین های گروه B بوده و نقش مهمی در رشد و سلامت سیستم عصبی دارند، مقدار مورد نیاز روزانه این گروه،   6-11 سهم است.

کارشناس تغذیه اظهار داشت: از نان هایی استفاده کنید که در تهیه آنها از جوش شیرین استفاده نشده باشد.غذا هایی که با غلات کامل مثل بلغور جو، بلغور گندم،جو پرک، نان سنگک و نان بربری تهیه می شوند منابع خوبی از فیبر هستند.فیبر موجود در غلات سبوس نگرفته، در تنظیم حرکات روده ها و پیشگیرى از یبوست به ویژه در دوران باردارى موثر است.

وی یادآورشد:برای کامل کردن پروتئین گروه نان و غلات بهتر است آنها را بصورت مخلوط با حبوبات مصرف کنید، برنج قهوه ای حاوی سبوس و منیزیم است که برای بدن مورد نیاز است، شیر و مصرف لبنات مهمترین منبع کلسیم  هستند و در حفظ سلامت و استحکام استخوان ها، دندان ها و ذخایر کلسیم بدن مؤثر هستند، تامین کننده کلسیم، فسفر، پروتئین و انواع ویتامین های گروهA,B هستند،مقدار مورد نیاز روزانه لبنیات عبارت است:بالغین  2-3 واحد و نوجوانان 4 واحد و  سالمندان  3  واحد و زنان باردار و شیرده   4 واحد است.

مهندس کامرانی تصریح کرد: نقش ویتامین ها و املاح و فیبر در سلامتی افزایش مقاومت در برابر عفونت ها و کمک به التیام زخم ها می شود ،تامین سلامت و بینایی و سلامت پوست و بافت های مخاطی و کمک به سوخت و ساز مواد در بدن و تامین رشد به ویژه در سنین رشد دیگر ویژگی های این گروه است. 

کارشناس تغذیه افزود: استفاده از میوه هاى خشک مانند کشمش، توت خشک، انجیر خشک، برگه هلو و ... به عنوان میان وعده از آنجائى که خود میوه محتوى فیبر بیشترى نسبت آب میوه مى باشد ،جهت جلوگیری از ابتلاء به یبوست به جاى آب میوه از خود میوه و ترجیحا با پوست (در انواعى که پوست آنها قابل مصرف است) استفاده کنید،پس از جدا کردن پوست میوه از قرار دادن آن در مجاورت هوا خودداری کنید،زیرا ویتامین های آن مخصوصا ویتامین ث از بین می رود از مصرف تخم مرغ به صورت خام یا نیم پخته خودداری گردد.

 

 




  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 248429
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد جلسه آموزشی معرفی گروههای غذایی و نقش آنها در سلامت بدن برای اولیاء دانش آموزان برگزار شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *