• تاریخ انتشار : 1398/02/07 - 15:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقرار غرفه معاونت غذا و دارو در هفتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی 

غرفه اصیل بخریم معاونت غذا و دارو در هفتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با هدف بررسی راهکارهای بهبود کیفیت مکمل‌ها و مصرف منطقی مکمل‌ها به منظور حفظ ایمنی و سلامت مصرف کنندگان برپا شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی روز چهار‌شنبه 4 اردیبهشت 98 درهتل المپیک تهران با نگاه کنترل کیفی و پایش کارایی و سلامت مکمل های غذایی و رژیمی همراه با سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی برگزار شد.
همچنین ارائه آخرین یافته‌های علمی و نقش مکمل ها در پیشگیری از آسیب های ورزشی، معرفی دستورالعمل های مصرف موثر مکمل ها، تبیین نقش دستگاه های نظارتی و دولتی و سازمانهای مردم نهاد در پایش سلامت مکمل‌ها و بهبود روش های کنترل، توزیع و تولید فراوردهای مکمل از اهداف مهم این همایش است.
به منظور حفظ ایمنی مکمل های غذایی و رژیمی و سلامت مصرف کنندگان باسیتی الزامات کیفی مربوطه رعایت گردد چراکه وجود هرگونه آلودگی، دارای پتانسیل انتقال به محصول نهایی بوده و خطرات زیانباری را می تواند به همراه داشته باشد. بنابراین بررسی کیفی و پایش کارایی مواد غذایی و مکمل های رژیمی- غذایی و ورزشی امری ضروری است.
همچنین تامین مکمل های غذایی با کیفیت و سالم مسئله ای مهم برای متخصصان در این زمینه است که به موازات آن کنترل دقیق و مناسب آن از فرآیند تولید تا مصرف، حائز اهمیت است.

حضور غرفه'اصیل بخریم 'و قاچاق مکملهای تغذیه ای و ورزشی در هفتمین همایش مکمل های رژیمی و غذایی
در هفتمین همایش مکملهای رژیمی و غذایی ، غرفه ' اصیل بخریم ' و قاچاق مکمل های تغذیه ای و ورزشی معاونت غذا و دارو دانشگاه با استقبال بی نظیر عموم مردم و ورزشکاران روبرو شد.
دکتر مجدی نسب قائم مقام اداره فراوده های طبیعی سنتی طب مکمل در خصوص حضور این غرفه در این همایش گفت:غرفه اصیل بخریم تلفیقی از هنر و تخصص به منظور فرهنگ سازی ضرورت مصرف کالاهای اصیل است.
وی همچنین افزود: مصرف کالای سالم و اصیل یک موضوع فرهنگی بوده و تا وقتی عموم مردم در این خصوص دست به دست هم ندهند کاری نمی توان از پیش برد.
مجدی نسب اظهار داشت: براساس شیوه عملکرد طرح کنترل اصالت، مشاهده برچسب الصاق شده بر روی فراورده های سلامت کافی نبوده و برای تشخیص کالاهای اصیل لازم است اطلاعات بر روی برچسب به روش های پیامکی، اینترنتی یا نرم افزارهای مختلف تلفن همراه استعلام شود.
وی در پایان توجه به برچسب کنترل اصالت کالا را در مبارزه با قاچاق کالا موثر دانست.
توضیح اینکه این همایش از 4 تا 6 اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار شد.
 
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل
  • کد خبر : 244815
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر