• تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 17:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 97
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین جلسه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی در معاونت غذا و دارو برگزار شد

اولین جلسه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1401 با هدف تامین استراتژیک دارو و ملزومات مصرفی پزشکی برای مصرف میانگین 6 ماهه واحدها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، اولین جلسه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر مهدی خداپرست رئیس بیمارستان فارابی، دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس بیمارستان مرکز قلب تهران، نمایندگانی از مجموعه داروخانه های سیزده آبان، مدیر اداره نظارت بر امور دارو و مخدر و رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو روز چهارشنبه 18 خرداد 1401 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
دکتر غفارزاده در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین هدف از برگزاری این جلسه را ارائه آخرین وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تابعه و اتخاذ تصمیم در خصوص تأمین استراتژیک نیازهای دارویی عنوان کرد.
معاون غذا و دارو در ادامه تاکید کرد: با توجه به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران دارو و اقلامی که در بازار وجود دارد ولی به علت کمبود منابع و یا نقدینگی با کمبود آن ها مواجه هستیم توسط مجموعه داروخانه های سیزده آبان و بیمارستان های مرکز قلب تهران و فارابی مشخص شود و معاونت غذا و دارو موارد اعلامی را جمع بندی و برآورد کند تا منابع برای حداقل 6 ماه تامین شود.
وی در بحث انبارداری گفت: ضمن بررسی فضاهای موجود و ظرفیت هایی که برای تبدیل به انبار استراتژیک وجود دارد؛ تامین اعتبار انبار استراتژیکی که کلنگ زنی شده زودتر انجام شود ولی تا آن زمان، خرید ها طی مذاکره با شرکت ها در خود شرکت به صورت امانی نگهداری شود که مشکل انبار مانع از تهیه نیازهای استراتژیک بخصوص در حد 6 ماهه نشود.
دکتر غفارزاده در این جلسه به موضوع اشتراک گذاشته شدن موجودی و فراهم شدن امکان تبادل دارو بین واحدها از طریق زنجیره تاکید کرد و افزود: در این خصوص مکاتبه ای که با سازمان غذا و دارو انجام شده است، پیگیری شود.
همچنین معاون غذا و دارو در مورد لوازم مورد مصرف دستگاه های تجهیزات پزشکی سرمایه ای گفت: باتوجه به دغدغه جدی که در این خصوص وجود دارد، نیاز ها از طریق معاونت درمان برآورد شود تا کمبود ها مانع استفاده از دستگاه ها نباشد.  
در ادامه مقرر شد جلسه ای در هفته آتی با حضور ریاست دانشگاه و با مشارکت معاونت های درمان و توسعه برگزار شود، ضمن اینکه در جلسات بعدی این قرارگاه معاونین توسعه و درمان یا نمایندگان معاونت ها حضور فعال داشته باشند؛ همچنین در گروه مجازی  کمبود های دارویی، ریاست دانشگاه، معاونین ذیربط و روسای بیمارستان ها اضافه تا مطالب به اشتراک گذاشته شوند و در کمبودها مدیریت جایگزین نمودن داروها در موارد کمبود توسط گروه بالینی داروسازی در دستور قرار گیرد تا برای هر بیمارستان با توجه به لیست کمبودها تا حد امکان از بحث جایگزین استفاده شود.
در پایان اعضای جلسه در خصوص موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر کردند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت دارو,اخبار مدیریت تجهیزات پزشکی
  • کد خبر : 227029
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *