• تاریخ انتشار : 1402/03/31 - 10:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 209
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام سرپرست اداره نظارت و پایش فراورده های سلامت در پویش دارو زباله نیست

به منظور پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر محیط زیست و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو از داروهای تاریخ مصرف گذشته پویش دارو زباله نیست برگزار می شود.

پیام سرپرست اداره نظارت و پایش فراورده های سلامت در پویش دارو زباله نیست

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، همزمان بابرگزاری برنامه یکماهه پویش دارو زباله نیست دکتر حنانه برادران سرپرست اداره نظارت و پایش فراورده های سلامت، هدف از این پویش را جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته و بی استفاده در سطح شهر به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی و محیط زیستی عنوان کرد.

وی گفت: طی جلساتی که در سازمان غذا و دارو انجام شده است هر ساله در بازه زمانی یکماهه از 16 خرداد تا 16تیر1402 این پویش اتفاق می افتد؛ به اینصورت که مردم داروهای تاریخ مصرف گذشته را به داروخانه های مشخص شده تحویل و توسط شرکت پخش دارویی جمع آوری و در نهایت امحاء می گردد.

دکتر برادران در خصوص چرایی این پویش و علل جمع آوری این داروها افزود: دفع این داروها در طبیعت و وارد شدن به چرخه محیط زیست در طولانی مدت آسیب های جبران ناپذیری ایجاد می کند همچنین وجود این داروها در منزل بصورت اتفاقی ممکن است توسط کودکان بلعیده و باعث مسمومیت شده و حتی ممکن است این داروها به دست افراد سود جو ء برسد و در بحث مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار گیرد.

گفتنی است: آغاز این پویش از سال 1400 کلید خورده است و امسال نیز مرحله دوم این پویش است.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 236736
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *