• تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 14:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

وبینار آشنایی با نحوه نگهداری داروها در منزل و امحای داروهای تاریخ گذشته و توصیه هایی درباره واکسن های کرونا

وبینار آشنایی با نحوه نگهداری داروها در منزل و امحای داروهای تاریخ گذشته و توصیه هایی درباره واکسن های کرونا با هدف افزایش آگاهی مسئولان خانه های سلامت منطقه 6 توسط مدیریت نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار روز دوشنبه 10 آبان 1400 با حضور دکتر سمانه حسین پور کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.
در این وبینار دکتر حسین پور با اشاره به نکات مهم حین نگهداری دارو در منزل نور و رطوبت و دما را از عوامل مهم تاثیرگذار بر پایداری داروها برشمرد.  
وی همچنین درباره شرایط مناسب نگهداری و پایداری اشکال مختلف دارویی توضیحاتی بیان کرد و توصیه کرد که حتما قبل از استفاده از هر دارویی بروشور شرکت سازنده مطالعه شود و از دکتر داروساز راهنمایی بگیرید.
در ادامه همچنین درباره روش صحیح امحاء داروها نیز توصیه های لازم ارائه شد.
دکتر حسین پور در این وبینار توضیحاتی درباره راه های انتقال و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ بیان کرد و واکسیناسیون را از اقدامات مهم در شکستن زنجیره انتقال فرد به فرد بیماری خواند.
در پایان کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو ملاحظاتی را که برای شرایطی قبل از تزریق واکسن باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین برای بعد از تزریق واکسن ارائه و درباره عوارض احتمالی واکسن و مدیریت عوارض خفیف نکاتی را بیان کرد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244124
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *