• تاریخ انتشار : 1402/06/05 - 14:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 435
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

داروسازان شاغل در داروخانه در دسترس ترین حلقه درمان برای ارائه خدمت هستند

همزمان با روز داروساز و جهت آشنایی و نقش و اهمیت داروسازان درداروخانه، جلسه آموزشی در تاریخ 5 شهریور 1402 در سرای محله سنایی برگزار شد.

داروسازان شاغل در داروخانه در دسترس ترین حلقه درمان برای ارائه خدمت هستند

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر ریحانه حاجی شاه کارشناس دارویی در این جلسه درخصوص نقش و اهمیت داروسازان گفت: داروسازان در حوزه های مختلف ارائه خدمت در داروخانه و بیمارستان، صنعت داروسازی و سیاست گذاری دارو و تجهیزات پرشکی نقش دارند.  

داروسازان با داشتن دانش گسترده در زمینه داروها، به عنوان ارتباط دهنده اصلی بین پزشک، بیمار و دارو عمل می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه داروسازان شاغل در داروخانه به عنوان در دسترس ترین حلقه درمان برای ارائه خدمت هستند، لازم است که در خصوص خدماتی که میتوانید از داروساز شاغل در داروخانه حضور دارند، آگاهی داشته باشید.

دکتر حاجی شاه در ادامه در خصوص اطمینان از تامین دارو و تجهیزات دارای اصالت و نگه داری صحیح از آنها تا رسیدن به دست بیمار، بازبینی، آماده سازی و چک کردن داروها، مشاوره در مورد نسخه، تفسیر تداخلات دارویی، ساخت داروهای ترکیبی و مشاوره درباره داروهای بدون نسخه توضیحاتی را به تفضیل ارائه داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی به طور مستقیم با سلامت افراد در تماس هستند، و از طرفی با توجه به اینکه این اقلام به ویژه داروها نسبت به شرایط محیط نگه داری حساس هستند، ضروری است تا سلامت آنها از ابتدای تهیه تا مصرف توسط بیمار توسط داروساز کنترل و تایید شود همچنین داروساز میتواند در خصوص اثرات متقابل ممکن میان داروهای تجویز شده در نسخه، داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی و مکمل ها و نحوه پیشگیری از آنها راهکارهایی به شما ارائه کند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 245040
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

داروسازان شاغل در داروخانه در دسترس ترین حلقه درمان برای ارائه خدمت هستند داروسازان شاغل در داروخانه در دسترس ترین حلقه درمان برای ارائه خدمت هستند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *