• تاریخ انتشار : 1398/07/01 - 11:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت معاونت غذا و دارو:

آموزش نشانگر رنگی در دبستان دخترانه استثنایی عباسی پارسی به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی

به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی آموزش نشانگر رنگی در دبستان دخترانه استثنایی عباسی پارسی توسط واحد  تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو:صبح امروز 1 مهر 98 به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی آموزش نشانگر رنگی (با محوریت توجه به نشانگر رنگی تغذیه ای، کاهش مصرف قند، نمک و چربی) توسط واحد  تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو در محل دبستان دخترانه استثنایی عباسی پارسی برگزار شد. 
مهندس بیتا نافعی کارشناس واحد تحقیق و توسعه گفت: تغذیه سالم، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می کند، باعث می شود تا هزینه های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم و بعضاً آلوده نیز کاهش چشمگیری یابد. 
وی افزود:نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مشاهده می شود و در واقع یک راهنمای سریع است که با هدف افزایش آگاهی مصرف کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و در جهت ارتقاء سلامت جامعه برروی برچسب محصولات غذایی و آشامیدنی درج شود.
کارشناس واحد تحقیق و توسعه تصریح کرد:با توجه به خطرات مصرف بی رویه نمک، چربی و قند در سلامت انسان، نشانگر رنگی بر اساس میزان چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک (کلرید سدیم) در هر سهم ماده غذایی یا 100 گرم یا میلی لیتر ماده غذایی، طراحی شده است. همچنین بر روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در صد گرم از محصول نشان داده می شود. در این برچسب از سه رنگ قرمز (زیاد)، نارنجی (متوسط)و سبز (اندک) استفاده شده است 
همچنین در خصوص  اهمیت مصرف صبحانه و ایجاد خلاقیت در چیدمان صبحانه به منظور افزایش اشتیاق دانش آموزان توضیحاتی ارائه دادند.
 
  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244662
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر