• تاریخ انتشار : 1400/08/24 - 14:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش مجازی مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها

وبینار آموزشی مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها باهدف افزایش آگاهی والدین دانش آموزان مدرسه عباسی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

دکتر فاطمه زارع
 دکترفاطمه زارع,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی روز دوشنبه 24آبان ۱۴۰۰  با حضور دکتر فاطمه زارع کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در این جلسه دکتر زارع به موضوع مصرف درست و صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌هایی که جایگاهی در درمان ندارند این فرصت را به باکتری‌ها می‌دهد تا به طریقی تغییر کنند که اثر آنتی‌بیوتیک‌ها بر آن‌ها کم شود یا کلاً متوقف شود و زمانی که این اتفاق بیفتد باکتری‌ها جان سالم به دربرده و از بین نمی‌روند و به رشد و قوی‌تر شدن ادامه می‌دهند.
وی تاکید کرد: در مقاومت آنتی‌بیوتیکی نه‌تنها بیماران، بلکه افراد سالم جامعه هم ضربه می‌خورند.
همچنین دکتر زارع عوامل ایجادکننده مقاومت آنتی‌بیوتیکی و عواقب آن را تشریح کرد و گفت: با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری‌های ویروسی، عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک طبق دستور پزشک، خوددرمانی و کامل نکردن دوره درمان، بیماری طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و نیاز به داروهای گران‌تر و با عوارض بیشتر خواهد بود؛ حتی ممکن است عفونت مقاوم منجر به مرگ شود.
کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو افزود: برای مشاوره تلفنی با دکتر داروساز می‌توانید با مراکز اطلاعات دارویی سیزده آبان با شماره ۸۲۱۰۱ و یا اطلاعات دارویی وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ تماس حاصل کنید.
در پایان حاضرین در این وبینار آموزشی سوالات خود را در خصوص موارد مطرح شده عنوان کردند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244113
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *