• تاریخ انتشار : 1400/06/20 - 12:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش مجازی آشنایی با استفاده منطقی از داروهای تزریقی

وبینار آموزش آشنایی با استفاده منطقی از داروهای تزریقی باهدف افزایش آگاهی والدین مدرسه مینوچهر در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

دکتر سمانه حسین پورکارشناس دارویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار باهدف افزایش آگاهی والدین مدرسه مینوچهر در خصوص استفاده منطقی از داروهای تزریقی روز شنبه 20شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.
دکتر سمانه حسین پور کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو به  تقسیم بندی اشکال مختلف دارویی براساس حالت فیزیکی و بر اساس راه مصرف بیان کرد و عوامل موثر بر فرملاسیون داروها در اشکال مختلف دارویی را نام برد.
وی همچنین مزایا و معایب هرکدام از راه های تجویز دارو را مقایسه کرد و سپس عوارض عمومی داروهای تزریقی ( آسیب به عصب محل تزریق،آسیب به عروق،آسیب به بافت و …) را توضیح داد.
در ادامه افزود: جز در موارد خاص مثلا هنگامی که شروع اثر سریع دارو نیاز باشد یا فرد قادر به مصرف فرم خوراکی دارو نباشد؛ دلیل منطقی ایی به استفاده از داروهای تزریقی نیست.
در پایان دکتر حسین پور با اشاره به برخی باورهای اشتباه درباره داروهای تزریقی از مردم خواست که هنگام مراجعه به پزشک اصرار بر مصرف بی منطقی داروهای تزریقی نکنند و تمایل خود را به استفاده از اشکال دیگر دارویی نشان دهند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244176
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *